2012-03-29

Byteshandel med hantverk

 Bara massor av montering kvar... DET kan tydligen ingen maskin fixa!

Jag och Malin bytte flytthjälp mot prova på stickmaskin, så i tisdags blev det en helkväll med många små snabba maskor. Jag fick göra delar till min pall som ska stickas in, och så testade vi lite dubbelstickade disktrasor. En halv disktrasa blev lagom som mobilfodral. Roligt, faschinerande och snabbt! Bara lite enformigt att sticka fyra rör till benen med 250 varv vardera, men det hade varit mycket värre utan maskinen...

Pallar i plåt från Åhlens (69kr)
"Pallklädseln" tänkte jag färga i skogsgrönt. Inte för att jag har färgat garn förut, men hur svårt kan det va? Jag köpte äggfärger efter påsk förra året, och här finns en bra instruktion. Någon som vill vara med och testa? Ättika och vinäger är redan inhandlat. Jag byter röda och lila färgtabletter mot tillgång till mikro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar