2011-05-08

Färdig body och nya trikåtyger


Symaskinen står orörd, min målarverkstad (fönster, miniväxthus och balkongmöbler) blockerar hela golvet. Men min första body har fått knappar, riktigt fint för att vara premiärsytt tycker jag. Till nästa gång ska jag vika kantbanden bredare och försöka sy bägge tvillingsömmarna på, även om det är snyggt såhär också. Jag lyckades riktigt bra med mönsterpassningen, även om jag klippt ut med tyget olika sträckt så det var en rand mer fram än bak... Som vanligt gillar jag att lära mig krångligheter på en gång, att sy i enfärgat är fusk ;-).

Calletex fick premiärbesök av mig i helgen, den mest välsorterade tygbutik jag hittills sett. Det säger definitivt mest om mej, och hur få tygaffärer jag besökt. Med mej hem fick jag i alla fall några meter randig och ljusgrå trikå, muddväv i randigt och grått, jeansliknande trikå och blåa dragkedjor. Kanske blir det något som liknar en onepiece till en liten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar